چشم‌انداز سال ۱۳۹۱

بــوم! یه سال دیگه گذشت! امسال اتفاقات زیادی افتاد و تجربه‌های زیادی داشتم ولی با این وجود اینقدر که زمان زود سپری میشه، اگر تقویمی نبود میگفتم به زور ۳ ماه گذشته!

خب ۱۳۹۰ از همه لحاظ عالی بود! تجربه‌های جدید، چالش‌های جدید.شاید بیشتر این باحالی به تمام شدن دوران طولانی و جان فرسای تحصیل مربوط میشد! یه تجربه چند هفته‌ای کار کردن با دوود بهروز هم داشتم که عالی بود!

سال پیش بود که تصمیم گرفتم ابتدای سال یه چشم انداز برای ۱۲ ماه پیش رو بنویسم. اول مواردی که در چشم‌انداز سال پیش وجود داشت:

تمام کردن دانشگاه
تمام شد، از این بابت خوش‌حالم و هیچ وقت هم دنبال گرفتن مدرکش نمیرم. نمی‌تونم درک کنم یه سیستم چجوری می‌تونه برای تحصیل یه عده آدم تصمیم بگیره؛ شاید هم همچین تحصیل فرمالیته شده‌ای برای اکثریت جامعه لازمه. به هرحال این از اون چیزهایی هست که حتی وقتم رو برای فکر کردن به‌ش تلف نخواهم کرد و سال دیگه حتی یادم نخواهد اومد که زمانی دانشگاه می‌رفتم!

گرفتن گواهی‌نامه
نگرفتم، انگیزه خاصی هم هنوز براش ندارم. شاید حوصله‌م شد همین فردا رفتم گرفتم، شاید هم اصلا نگرفتم :))

گرفتن معافی سربازی
انجام شد.

تعطیل کردن وبلاگ قدیمی
بله انجام شد و برای همینه که این‌جا می‌نویسم! با این‌که دلم برای «وبلاگ ساسی» تنگ شده ولی هنوز فکر می‌کنم کار خوبی کردم.

تولید اولین عنوان بازی
نشد و بعضی کارها رو هم نمیشه به سادگی در کشور عقب مونده‌ای مثل ایران انجام داد. من بهترین تیم و دوست‌های دنیا رو برای اینکار داشتم ولی طراحی یه مرحله ساده بازی زمان‌بره و به پول احتیاج داره. اکثر بچه‌ها دل‌مشعولی‌های خودشون رو داشتن و نمیشه مثلا وقتی بچه‌ها هفته دیگه امتحان دارند، در توسعه بازی همکاری و همفکری داشت! البته من همچنان بازی‌سازی رو جذاب‌ترین کار دنیا می‌دونم و حتما در زمان و مکان بهتری دنبالش خواهم رفت🙂

بیشتر ورزش کنم
به یاد ندارم حتی یک ساعت ورزش کرده باشم :))

بیشتر یادبگیرم با لینوکس کار کنم
هنوزم چیزی بلد نیستم ولی نسبت به سال پیش خیلی خوب پیشرفت داشتم. امسال بیشتر.

افراد بیشتری رو به سمت لینوکس بیارم
با این‌که سال گذشته ارتباط فیزیکی‌م کمتر شده بود ولی فکر می‌کنم با فعالیت‌ها اینترنتی در این زمینه بیشتر موفق بودم.

یکی مهم‌ترین فعالیت‌های امسالم راه‌اندازی آزادراه به همراه پیام بود که بیشتر از تصور هردومون موفق عمل کرد و در رسانه‌های مطرحی مثل بی‌بی‌سی فارسی نشان داده شد.

و اما چشم‌انداز سال ۱۳۹۱

روی یک کار تمرکز کنم
من به موضوعاتی زیادی علاقه دارم و زیاد بودن علاقه‌ها باعث شده تمرکز لازم روی هیچ کدوم نزارم به نتیجه دلخواه نرسم. امسال می‌خوام تمرکزم رو بیشتر کنم.

میانه‌رو باشم
می‌خوام میانه رو باشم. بعضی روزها اشتیاق زیادی به انجام کاری دارم و روزدیگه ازش زده میشم. فکر می‌کنم اگر از اول میانه روی رو انتخاب کرده بودم، منطقی و بابرنامه جلو میرفتم این‌جوری نمیشد.

راهی برای پول در آوردن
آدم برای ادامه حیات تو این دنیا به پول احتیاج داره. راه‌های زیادی هست که یه برنامه‌نویس می‌تونه ازشون پول دربیاره. می‌خوام تا اخر امسال به یه راه مناسب برای پول درآوردن برسم. شاید با دوستم دفتر زدیم و برای خودمون کار کردیم.

افراد بیشتری رو به سمت لینوکس بیارم
تا صد سال دیگه هم این مورد جزو چشم‌انداز سال جدیدم هست. بیشترین تمرکز رو هم میزارم رو مستندات فارسی که جاش بدجوری در وب فارسی خالیه.

یک دیدگاه برای ”چشم‌انداز سال ۱۳۹۱

  1. ساسان این سایت سافتگذر خیلی ادعاش میشه، نظرات مخالف رو هم سانسور میکنه! خواهش میکنم ته و تو این موضوع رو در بیار، منتظر پاسخت هستم.

پاسخی بگذارید

